A Little Magic > Veelgestelde vragen | A Little Magic

FAQ

veelgestelde vragen a Little Magic | FAQ

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je het antwoord op veel gestelde vragen, bijvoorbeeld over de levertijden, werkwijze en andere informatie van A Little Magic. Heb je een andere vraag voor ons? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag en vrijblijvend. We zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 09.00 - 21.00 uur.

 
Account
 
Het ontwerpen van je kaartje

 

Proefdruk

 

Bestellen

 

Prijzen

 

Verzending en levering

 

Enveloppen

 

Postzegels

 

Sluitzegels

 

Account


 

Hoe maak ik een account?

Als je een account aanmaakt, kun je jouw favoriete kaartjes opslaan en zelf bewerken. Een account aanmaken, is vrij eenvoudig. Klik op het menu Account (het poppetje rechtsboven) en klik daarna op ‘Nog geen account? Hier vul je jouw gegevens, e-mailadres en wachtwoord in. Je ontvangt na je registratie een e-mail ter bevestiging.

 

Ik ben mijn wachtwoord kwijt

Dat kan gebeuren. Klik op het account menu en klik vervolgens op ‘wachtwoord vergeten’. Als je hier jouw e-mailadres invult, ontvang je een nieuw wachtwoord.

 

Hoe lang blijven mijn kaartjes (ontwerpen) in mijn account staan?

Jouw kaartjes blijven altijd in je account staan, zolang je het account bij A Little Magic aanhoudt. Als je jouw account verwijdert, dan verwijder je hiermee al je gegevens, ook je ontwerpen en opgeslagen kaartjes worden verwijderd.

 

Kan ik mijn account wijzigen of opheffen?

Als je ingelogd bent, kun je bij persoonlijke gegevens de wijzigingen aanbrengen. Wil je jouw account opheffen, neem dan contact met ons op. Als je jouw account opheft, worden alle door jou opgeslagen en bewerkte ontwerpen verwijderd.

 

Het ontwerpen van jouw kaartje


 

Hoe kan ik een kaartje zelf bewerken?

Via de online editor kun je een kaart uit onze collectie selecteren en deze zelf bewerken tot deze helemaal naar wens is. Je kunt ook zelf een kaart ontwerpen door een blanco kaart te selecteren. Hiervoor kun je afbeeldingen uit onze databank gebruiken of je eigen afbeeldingen uploaden.

 

Kan ik de achterzijde van de kaart laten bedrukken?

Jazeker, bij A Little Magic kun je de voorzijde, achterzijde en de binnenzijden van het kaartje laten bedrukken.

 

Wat zijn de voordelen van A Little Magic?

Bij A Little Magic houden we van kwaliteit en keuze. Hieronder onze voordelen op een rij.
- Op maandag t/m vrijdag en zondag voor 18:00 besteld, dezelfde dag in productie (lees meer)
- 6 stevige papiersoorten van hoge kwaliteit en ruim 20 kleuren enveloppen
- Alle kanten bedrukt! Voorkant, achterkant en binnenkanten
- Zelf jouw eigen kaarten maken en overal versturen, dus ook vanuit het buitenland
- Eigen collectie waar je jouw ontwerpen in kan bewaren

 

Ik weet niet of het een jongetje of een meisje wordt?

Maak dan twee kaartjes op, een jongenskaartje en een meisjeskaartje en sla beide geboortekaartjes op je account. Als je namelijk een persoonlijk account aanmaakt, kun je verschillende kaartjes aanpassen en opslaan. Nadat je kindje geboren is, pas je het juiste geboortekaartje aan en kan je de gewenste oplage bestellen.

 

Hoe bepaal ik de kleuren van een kaartje?

De kleuren op jouw beeldscherm kunnen afwijken van de kleuren van het uiteindelijke drukwerk. Om de kleuren goed te kunnen beoordelen, adviseren wij je om altijd een proefdruk te bestellen. Met een papieren proefdruk krijgen jullie een goed beeld hoe jullie kaartje er straks uit komt te zien. Ook eventuele schrijffouten kun je voorkomen door op voorhand een proefdruk te bestellen.

 

Kan ik een specifieke kleur gebruiken?

We hebben een selectie gemaakt van de meest voorkomende kleuren in het kleurenpalet van onze online editor. Wil je een specifieke kleur gebruiken die niet in het kleurenpalet staat dan is het mogelijk om je eigen kleurcode in te voeren. Je kan dit doen door de hex code (#) in te voeren. Je kunt zo elke gewenste kleur gebruiken op jouw kaartje.

 

Kan ik hulp krijgen bij het opmaken van mijn kaartje?

Jazeker. Wij helpen je graag met het aanpassen van jouw gekozen ontwerp. Stuur een mailtje naar ons en geef aan om welk kaartje het gaat en wat je graag veranderd wilt hebben. Wij kijken graag even met je mee en passen het indien nodig voor je aan.

 

Ik wil graag het kaartformaat (liggend, staand, vierkant, enkel of dubbel) omzetten. Wat moet ik doen?

Wij helpen je graag met het aanpassen van je gekozen kaartje. Stuur een mailtje naar ons toe en geef aan om welk kaartje het gaat en wat je graag veranderd wil hebben. We gaan dan voor je aan de slag.

 

Ik wil foliedruk op mijn kaartje, kan dat?

Als je een kaartje uit onze foliecollectie kiest dan zie je vanzelf wat er in folie gedrukt kan worden. Wil je meer elementen of teksten in foliedruk? Neem dan contact met ons op. Wil je foliedruk op een kaartje wat niet in onze collectie met folie staat? Dat kan, neem in dit geval contact met de klantenservice.

 

Kan ik ook andere lettertypes kiezen?

Je kunt een keuze maken uit de lettertypes die op de site aangeboden worden. Je vindt deze in onze editor onder 'lettertype kiezen' bij 'tekst'. Het is helaas niet mogelijk om andere lettertypes die niet in onze editor staan te gebruiken. Eventueel kun je jouw eigen teksten in het gewenste lettertype als afbeelding op hoge resolutie inladen.

 

Hoe zorg ik dat alle teksten en afbeeldingen in het midden staan?

In de online editor kun je een raster aanklikken. Dit rasterknopje is een icoontje met allemaal ruitjes en kun je in de kaartenmaker vinden. Dit raster zet hulplijnen over de kaart heen zodat het makkelijker wordt om teksten en afbeeldingen netjes uit te lijnen. Heb je hulp nodig bij het uitlijnen van je teksten of afbeeldingen? Neem dan even contact met ons op en we helpen je graag hiermee.

 

Ik heb zelf een leuke illustratie of afbeelding gevonden. Kan ik die gebruiken?

Je kunt eigen afbeeldingen of illustraties uploaden bij het onderdeel ‘Afbeeldingen en versieringen’ in de editor en plaatsen in je kaartje. Let er altijd wel even goed op dat je de afbeelding ook mag gebruiken. A Little Magic is namelijk niet aansprakelijk als er een afbeelding gebruikt wordt waar andere mensen wellicht de rechten van bezitten. Dat risico is voor de gebruiker zelf.

 

Hoe kan ik mijn eigen foto uploaden?

Je kunt je foto uploaden in de editor bij het tabje ‘Afbeeldingen en versieringen’. Klik op het symbool ‘Upload een eigen afbeelding’ en selecteer jouw foto. In de editor kun je de foto verplaatsen, draaien, vergroten of verkleinen en naar voren of achteren verplaatsen.

 

Ik twijfel over de kwaliteit van mijn foto

Voor het mooiste eindresultaat dient de foto op hoge kwaliteit aangeleverd te worden op 300 dpi en in RGB-kleuren. Twijfel je over de kwaliteit van je eigen foto? Stuur deze dan naar de klantenservice en we adviseren je graag.

Kan het logo achter op de kaart verwijderd worden?

Staat ons logo in de weg voor een eigen afbeelding of tekst? Neem dan contact met ons op zodat wij het logo voor je kunnen verplaatsen.

 

Ik heb mijn proefdruk niet opgeslagen/geen account aangemaakt. Hoe kan ik mijn proefdruk terugzien?

Geen probleem! Als je een account aanmaakt en ons dan een seintje geeft, slaan wij de proefdruk erin op en sturen je dan een mail.

 

Welke papiersoort moet ik kiezen?

We hebben een aantal verschillende papiersoorten waar je uit kunt kiezen. Meer informatie hierover vind je bij papiersoorten. Heb je een vraag of wil je advies over de papiersoorten dan helpen we je natuurlijk graag.

 

Zijn jullie kaarten duurzaam?

Al onze kaarten worden gedrukt op FSC-gecertificeerd papier. Verder gebruiken we digitale drukpersen. Omdat we per bestelling precies het aantal produceren wat de klant via onze webshop bestelt, ontstaat nergens in het hele bestel- en leverproces onnodig afval. Het drukproces maakt gebruik van voor de mens volstrekt onschadelijke - dus 100% niet giftige - ‘droge inkt’ (toner), waarbij tijdens het drukproces bovendien niets verloren gaat. Het drukproces maakt geen gebruik van alcohol, oplosmiddelen, ontvlambare materialen of andere chemische stoffen die belastend voor het milieu en voor de mens kunnen zijn.

 

Proefdruk


 

Wat kost een proefdruk?

Een eerste proefdruk kost € 1,- en een proefdruk met folie of een houten kaartje kost € 2,50. Je ontvangt dan gelijk een setje met de papiersoorten en de envelopkleuren. Zo kun je de kwaliteit en de kleuren van de kaartjes goed beoordelen.

 

Hoe bestel ik een proefkaartje?

Heb je een mooi kaartje uitgekozen? Maak deze dan helemaal naar wens met je eigen teksten en afbeeldingen en sla het kaartje op in je account. Handig, want dan kun je het kaartje later makkelijk terugvinden en eventueel nog verder aanpassen. Vervolgens kun je via je account de proefkaart bestellen.

 

Bestellen


 

Tot hoe laat kan ik mijn kaartjes bestellen?

Bestellingen die op werkdagen voor 18.00 uur bij ons binnen zijn, worden dezelfde dag nog verwerkt. De klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 21.00 uur.

 

Kan ik verschillende kaarten tegelijk bestellen?

Ja, dat kan! Als je meerdere drukproeven wilt bestellen of verschillende kaarten waarvan je er een aantal wilt bestellen, dan kun je in de winkelmandje op 'verder winkelen' klikken en een nieuwe kaart aan je winkelwagen toevoegen. Je betaalt dan ook maar eenmalig verzendkosten.

 

Is er een minimale afname van de kaartjes?

Een drukproef van je ontwerp kun je vanaf 1 exemplaar bestellen. Voor een set kaarten is het minimum aantal 5 stuks. Losse enveloppen kan je vanaf 1 stuks bestellen.

 

Op welke manieren kan ik betalen?

Je kunt eenvoudig online betalen met iDeal, Credit Card en MisterCash. Alle manieren van betalen zijn kosteloos. Je betaalt alleen voor je bestelling. Voor een succesvolle afhandeling van je betaling volg je de instructies op het scherm. Nadat de betaling is afgerond, ontvang je een e-mail met de bevestiging dat je betaling is gelukt en dat je bestelling in behandeling wordt genomen.

 

Ik woon in het buitenland. Kan ik dan ook bij A Little Magic bestellen?

Ja, dat kan uiteraard. We verzenden naar bijna alle landen. De internationale verzendkosten kun je ook vinden op onze pagina Prijzen

 

Ik heb al kaarten besteld, maar ik wil een ander papiersoort. Kan dat nog?

Bestellingen die geplaatst worden, gaan bijna direct in productie. We raden je aan om ons direct te mailen, een WhatsApp te sturen of bel ons even op telefoonnummer +31 (0)6 –15 49 75 74. Wij kijken dan voor je of je bestelling al in productie is of dat we je bestelling nog kunnen annuleren, zodat je de kaartjes opnieuw kunt bestellen op de juiste papiersoort. We zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 09.00 - 21.00 uur.

 

Ik heb al kaarten besteld, maar kan ik het aantal kaarten nog aanpassen?

Bestellingen die geplaatst worden, gaan bijna direct in productie. We raden je aan om ons direct te mailen, een WhatsApp te sturen of bel ons even op telefoonnummer +31 (0)6 –15 49 75 74. Wij kijken dan voor je of je bestelling al in productie is of dat we je bestelling nog kunnen annuleren, zodat je een nieuwe bestelling kunt doen met het juiste aantal kaartjes. We zijn op werkdagen bereikbaar van 09.00 - 21.00 uur.

 

Ik heb al kaarten besteld en zie nog een fout. Wat kan ik doen?

Dat kan natuurlijk gebeuren! Bestellingen die geplaatst worden, gaan bijna direct in productie. We raden je aan om ons direct te mailen, een WhatsApp te sturen of bel ons op telefoonnummer +31 (0)6 –15 49 75 74. Wij kijken dan voor je of je bestelling al in productie is of dat we je bestelling nog kunnen annuleren, zodat je een nieuwe bestelling kunt plaatsen. We zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 09.00 - 21.00 uur.

 

Kan ik een factuur ontvangen?

Als de bestelling is verzonden, kan je via jouw eigen account naar Bestellingen en vervolgens een PDF downloaden. De order moet wel eerst betaald en verzonden zijn.

 

Prijzen


 

Wat kosten de kaartjes?

De prijs van jouw kaart(en) verschilt per soort kaart, het aantal en gekozen papiersoort. Hoe meer kaarten je bestelt in een keer, hoe scherper de prijs. Bij onze prijzen overzichtspagina kun je de precieze kosten voor de kaartjes bekijken. En als je een kaartje bekijkt, kun je de prijs gelijk berekenen met de prijzencalculator. Een overzicht van al onze prijzen vind je hier!
Je kunt ook je kaartjes rechtstreeks versturen naar één of meer adressen! Voor slechts €1,44 extra per kaartje (postzegel inbegrepen) worden de kaartjes direct op de mat bezorgd bij familie en vrienden.

 

Wat kost een proefdruk?

Voor je eerste proefdruk bij A Little Magic betaal je de speciale prijs van maar €1,- Voor een proefdruk met foliedruk of een houten kaartje betaal je € 2,50. Je ontvangt dan direct een leuk pakket met o.a. een waaier met al onze papiersoorten en envelopkleuren. Daarna betaal je de standaard kaartprijs. Een overzicht van al onze prijzen vind je hier!

 

Kan ik korting krijgen?

De prijs voor het drukwerk wordt bepaald aan de hand van stapelkorting (staffels), hierin is de korting al verwerkt. Hoe meer kaartjes je bestelt, hoe lager de prijs per stuk. Verder zijn ook het formaat en de papiersoort van invloed op de prijs. Bereken de prijs van jouw kaartje met onze prijzencalculator.

 

Verzending & levering


 

Wanneer worden de kaartjes geleverd?

Bestelling reguliere collectie
Kaartjes besteld op werkdagen of zondagen voor 18.00 uur worden dezelfde dag gedrukt en verzonden. Dat betekent dat je pakket meestal de volgende dag wordt geleverd. Je ontvangt een track & trace zodat je je pakket kunt volgen. De levertijd is 1-2 werkdagen.

Bestelling met foliedruk of op hout
Kaartjes met extra bewerkingen zoals foliedruk of kaartjes op hout hebben een langere productietijd. Kaarten besteld op werkdagen of zondagen voor 18.00 uur worden de volgende werkdag in productie genomen. Je ontvangt na 2 werkdagen de track & trace. De levertijd is 3-5 werkdagen.

 

Wanneer wordt de proefdruk bezorgd?

Proefdruk reguliere collectie
Het proefdrukpakketje wordt per brievenbuspost naar je verzonden. Dit duurt in Nederland ongeveer 1-2 werkdagen. Naar België is brievenbuspost vaak 5-7 werkdagen onderweg.

Proefdruk met foliedruk of op hout
Kaarten met extra bewerkingen zoals foliedruk of op hout hebben een langere productietijd. Brievenbuspost is niet voorzien van een track & trace. Dit betekent dat je je bestelling uiterlijk tot 5 werkdagen na besteldatum kunt verwachten. Naar België is brievenbuspost vaak 5-7 werkdagen onderweg.

 

Kan ik mijn kaartjes rechtstreeks versturen naar familie en vrienden?

Jazeker! Wij bieden een speciale direct verzendservice waar je zelf al jouw adressen kan toevoegen.
- Kies bij het bestellen voor rechtstreeks verzenden.
- Voeg daarna al jouw adressen toe. Dit kun je handmatig doen of het is mogelijk met een Excel bestand meerdere adressen tegelijk te uploaden.

Download het voorbeeld adressen Excel-bestand hier.

 

Kan ik een deel van mijn kaartjes naar mijzelf en het andere deel rechtstreeks laten versturen?

Ja, dat is mogelijk. In dit geval adviseren wij twee om bestellingen te plaatsen. Eén bestelling voor jezelf door ‘Pakket bestellen’ te kiezen in het bestelformulier. Bij de tweede bestelling die je rechtstreeks naar vrienden en familie wilt versturen, kies je voor ‘Rechtstreeks verzenden’, daarna kun je alle adressen invoeren of uploaden met een Excel bestand.

 

Wat zijn de verzendkosten?

Verzendkosten naar een adres binnen Nederland, naar België of Duitsland
Plaats je een bestelling tot 50 kaarten of enveloppen dan zijn de verzendkosten € 3,95
Je bestelling wordt als pakketje verzonden en je ontvangt een track & trace als je bestelling onderweg is.

Plaats je een bestelling vanaf 50 kaarten of enveloppen dan zijn de verzendkosten € 4,95
Je bestelling wordt als pakketje verzonden en je ontvangt een track & trace als je bestelling onderweg is.

Verzendkosten naar een adres binnen de EU Voor internationale bestellingen geldt:
Plaats je een bestelling tot 50 kaarten of enveloppen dan zijn de verzendkosten € 11,95
Je bestelling wordt als pakketje verzonden en je ontvangt een track & trace als je bestelling onderweg is.

Plaats je een bestelling vanaf 50 kaarten of enveloppen dan zijn de verzendkosten € 14,95
Je bestelling wordt als pakketje verzonden en je ontvangt een track & trace als je bestelling onderweg is.

Wil je jouw kaarten rechtstreeks laten verzenden aan allen familie en vrienden? Voor slechts €1,44 extra per kaartje worden de deze direct op de mat bezorgd, de postzegel is hierbij inbegrepen.

 

Kan ik mijn bestelling volgen?

Zodra je bestelling verzonden is, ontvang je een track & trace code om de levering van je pakket te volgen.

 

Mijn kaartjes zijn niet op tijd geleverd, wat nu?

Voor de verzending maken wij gebruik van PostNL in Nederland en Bpost in België. Als je jouw kaartjes op tijd besteld hebt, maar niet binnen de verwachte levertijd hebt ontvangen, laat dit ons direct weten via het contactformulier of bel ons even via telefoonnummer +31 (0)6 –15 49 75 74. Wij gaan dan gelijk achter je pakketje aan om ervoor te zorgen dat je het alsnog zo snel mogelijk in huis hebt.
Meer informatie over de levertijden en bezorging vind je op onze informatiepagina over bezorgen.

 

Kan ik mijn bestelling retour sturen?

Alle bestellingen op A Little Magic zijn maatwerk, elk besteld kaartje wordt speciaal voor jou gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op onze bestellingen, je kunt je bestelling niet retour sturen. A Little Magic garandeert echter een 100% klanttevredenheid op al haar diensten. Wij vinden het namelijk belangrijk dat jij als klant tevreden bent. Bekijk meer informatie over onze garantie.

 

Kan ik achteraf betalen?

Ja, dat kan. Soms kan het voorkomen dat het niet lukt om met de reguliere online betaalmethodes te betalen. Neem dan contact met ons op, zodat wij achteraf een factuur kunnen sturen. Binnenkort stappen we over op een andere aanbieder van online betaalmethoden, waarbij ook voor de optie ‘after-pay’ gekozen kan worden.

 

Ik woon in België. Geldt daar een speciale levertijd voor?

Ben je een klant uit België, dan zijn de levertijden voor proefdrukken net wat anders dan in Nederland.

Proefdrukjes en bestellingen met minder dan 20 kaartjes

Proefdrukjes en bestellingen met minder dan 20 kaartjes worden in België binnen 5 werkdagen geleverd. Wanneer je de bestelling op maandag t/m vrijdag en zondag vóór 18.00 uur doet, worden de kaartjes dezelfde dag nog gedrukt en verzonden. Dat houdt in dat we de bestelling aan PostNL geven. In België wordt dit overgedragen aan Bpost die de bestelling binnen 7 werkdagen bij jou aflevert. Wij hebben hier helaas geen invloed op.

Bestellingen met meer dan 20 kaartjes

Bestel je meer dan 20 kaartjes, dan gaat jouw bestelling met de pakketpost mee. Op maandag t/m vrijdag en zondag voor 18.00 uur besteld = dezelfde dag nog gedrukt en aan PostNL geleverd. PostNL draagt het pakket over aan Bpost om het pakket bij jou af te leveren. Normaal gesproken wordt het pakketje op de eerstvolgende werkdag bezorgd. Zo kan je snel de kaarten aan je familie en vrienden sturen.

 

Enveloppen


 

Kan ik mijn enveloppen vooraf bestellen?

Dat kan! De enveloppen bestel je gemakkelijk vooraf via deze link. Heel handig, want dan heb je genoeg tijd om ze op je gemak te schrijven.

 

Welke enveloppen zitten er bij de kaartjes?

Je kunt voor de enveloppen kiezen uit meer dan 20 verschillende kleuren.
Het is geen verplichting om enveloppen bij je kaartjes te bestellen, maar wel erg handig natuurlijk. Wil je een andere kleur enveloppen dan de standaard kleuren, dan kan dat uiteraard. Neem daarvoor even contact met ons op via het contactformulier, dan komt het prima in orde. Houd er wel rekening mee dat afwijkende wensen en kleuren vaak wel iets duurder zijn. Uiteraard informeren we je hierover vooraf.

 

Postzegels


Zijn postzegels bij de bestelling inbegrepen?

Nee, die zijn niet inbegrepen. Je kunt bij het postkantoor postzegels of indien van toepassing speciale geboortezegels kopen. Deze hebben dezelfde prijs als een gewone postzegel maar zijn speciaal voor geboortekaartjes ontworpen.

 

Hoeveel postzegels moeten er op mijn kaartje?

Voor deze vraag verwijzen we je door naar de website van PostNL: hier kun je precies zien hoeveel postzegels op je envelop moeten - dit is namelijk afhankelijk van het gewicht. Voor kaarten is dit eigenlijk altijd 1 zegel, tenzij je extra post toevoegt in de envelop.

Let op: Voor post in België (Bpost) geldt dat vierkante kaartjes met 2 postzegels verstuurd moeten worden. Meer informatie op de Bpost website.

Belgisch vierkant: Speciaal voor België hebben wij het speciale Belgische kaartformaat, het formaat van 12x13,5. Deze is “Bpost vriendelijk” waardoor je in principe maar 1 postzegel per envelop nodig hebt.
Al onze kaart ontwerpen zijn om te zetten naar dit formaat. Neem contact op met de klantenservice als je hier hulp bij nodig hebt.
 

Sluitzegels


 

Wat kosten sluitzegels?

De sluitzegels met standaard ontwerp zijn € 5,50 per vel van 25 stuks, vanaf 2 vellen begint de staffelkorting. Klik op een sluitzegel om meer te lezen over de staffelkorting.
De luxe sluitzegels met echt goudfolie zijn €5,95 per vel van 25 stuks.

 

Hoe groot zijn de sluitzegels?

Onze sluitzegels zijn 35 milimeter doorsnede en passen daardoor heel goed bij je envelop. De luxe sluitzegels met goudfolie hebben een diameter van 30 milimeter.

 

Kan ik de sluitzegels vooraf bestellen?

Jazeker, het is mogelijk om de sluitzegels vooraf te bestellen.

 

Kan ik een eigen sluitzegel (laten) maken?

We helpen je graag met een sluitzegel op maat bij jullie kaartje. Neem hiervoor even contact op met de klantenservice.

 

Nog geen antwoord op je vraag?


Heb je een andere vraag voor ons? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag en vrijblijvend. We zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 09.00 - 21.00 uur.

a Little Love

Bekijk als eerste de nieuwe ontwerpen en leuke acties op Instagram: